آیا مردم ترکیه کریسمس را جشن می گیرند؟

آیا مردم ترکیه کریسمس را جشن می گیرند؟

این سوالی است که بسیاری از گردشگران اروپایی که در ماه دسامبر به ترکیه سفر می کنند، می پرسند. با این حال، پاسخ هم بله و هم خیر است، به این معنی که جشن‌های مربوط به کریسمس در ترکیه وجود دارد، اما این جشن‌ها هیچ پیامد مذهبی برای مردم ترکیه ندارند.

بنابراین بیایید موضوع کریسمس را در ترکیه، کشوری سکولار با اکثریت جمعیت مسلمان بررسی کنیم.

آیا کریسمس در ترکیه مجاز است؟

بله، کریسمس در ترکیه مجاز است. جشن هایی در 24ام و 25ام دسامبر برگزار میشود. اما مردم ترکیه هیچ انگیزه مذهبی برای جشن گرفتن کریسمس ندارند، ولی بخش سرگرم کننده کریسمس را دوست دارند.

بنابراین، آنها خانه های خود را تزئین می کنند . در خیابان ها با گذاشتن درختان تزئینی کریسمس در پیاده روها و مغازه ها و ایجاد بازارهای خیابانی، شهر رنگ و بوی جشن به خود می گیرد.

گرچه کریسمس برای مردم ترکیه اهمیت چندانی ندارد، اما شب سال نو اهمیت زیادی دارد. در شب سال نو، مردم ترکیه هدایایی رد و بدل می کنند، شام خانوادگی می خورند، بازی می کنند و بابانوئل نوئل بابا (به زبان مردم ترکیه) از بچه ها دیدن می کند.

اما جامعه مسیحی ترکیه کریسمس را جشن می گیرد. آنها به کلیساها می روند، هدایایی به هم میدهند ، و کارهایی مشابه بقیه مسیحیان در سراسر دنیا در روز کریسمس انجام می دهند

تاریخچه کریسمس در ترکیه

اعتقاد بر این است که ایده کریسمس هزاران سال پیش در ترکیه سرچشمه گرفته است، به همین دلیل است که مردم ترکیه نمی توانند ایده کریسمس را کاملاً کنار بگذارند. ایده بابا نوئل و کریسمس در آناتولی متولد شد.

بابا نوئل

بابا نوئل در ترکی به نوئل بابا ترجمه می شود. همچنین به معنای پدر نوئل است. نوئل بابا کسی بود که در قرن 4ام زندگی می کرد. اسمش نیکلاس بود او با خانواده ثروتمندش در محلی به نام پاتارا که شهری در ساحل جنوب غربی بود زندگی می کرد.

هنگامی که پدر و مادرش از دنیا رفتند، او ثروت هنگفتی را به ارث برد. پس از مدتی تصمیم گرفت به کلیسا بپیوندد. او اسقف میرا بود که اکنون به نام دمره شناخته می شود.

نیکلاس مردی سخاوتمند و مهربان بود، بنابراین از پشت بام خانه های مردم بالا می رفت و سکه ها را از دودکش ها پایین می انداخت. یک روز او را گرفتار کردند و هویت او فاش شد و داستان بابانوئل از این طریق آغاز شد.

پس از درگذشت نیکلاس، بنای یادبودی برای بزرگداشت او ساخته شد و او به عنوان قدیس شناخته شد. سنت نیکلاس نامی بود که به او داده شد. در طول سالها، 6 دسامبر روز جشن سنت نیکلاس شد و بعداً، 25 دسامبرروز کریسمس اعلام شد. <با گذشت زمان، این دو رویداد به یک رویداد تبدیل شدند که اکنون در روز کریسمس جشن می گیریم

روز سال نو

روز سال نو جشن بزرگتری نسبت به کریسمس در ترکیه است. این یکی از تعطیلات مهم در ترکیه میباشد. خانواده ها و دوستان گرد هم می آیند تا این روز را جشن بگیرند و آداب و رسوم متعددی در ارتباط با آن وجود دارد.

برنامه های تلویزیونی ویژه شب سال نو بسیاری وجود دارد، و قبل از نیمه شب، یک قرعه کشی ویژه در تلویزیون وجود دارد.

مردم تا نیمه شب بیدار می مانند و در بازی های مختلف شرکت می کنند. یکی از بازی های محبوب نوعی بازی شبیه لوتو است. مردم ترکیه تمام تزئینات کریسمس، درختان، مجسمه‌های بابانوئل و چراغ‌های پری را برای جشن سال نو می‌سازند. درهنگام نیمه شب کل کشور با تعداد زیادی آتش بازی شروع سال جدید را جشن میگیرند. 

مردم ترکیه دوست دارند به یکدیگر لباس زیر قرمز هدیه دهند. طبق آداب و رسوم ترکیه، پوشیدن زیرپوش قرمز در شب سال نو برای شما شانس می آورد.

در ترکیه آداب و رسوم دیگری نیز وجود دارد; به عنوان مثال، باز کردن قفل به این معنی است که در سال آینده ثروت خوبی خواهید داشت. همچنین، پاشیدن نمک جلوی درها نیز جزو رسوم این زمان است .

آیا کریسمس در ترکیه تعطیل است؟

نه، این فقط یک روز کاری عادی است، اگرچه مردم در تزئین خانه ها و خیابان های خود شرکت میکنند.

ترکیه در ماه دسامبر چگونه است؟

ترکیه در ماه دسامبر

این زمان اوایل زمستان در ترکیه است، بنابراین دما معتدل است، اما مسافران شمال اروپا و آمریکای شمالی هوا را چندان سرد احساس نمیکنند.

این زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از تمام مناظر محبوب ترکیه است. اما مناطق داخلی نسبت به مناطق ساحلی سردتر هستند. مناطق کوهستانی می توانند بسیار سرد باشند. ترکیه در ماه دسامبر بارندگی چندانی ندارد. اما بدروم، استانبول و پاموکاله شاهد مقداری بارندگی هستند و آنتالیا، چون منطقه ساحلی است در ماه دسامبر گرم است. اگر در ماه دسامبر به ترکیه سفر کنید، تزئینات کریسمس را خواهید دید.

کریسمس در استانبول چگونه است؟

شهر ترکیه هرگز نمی خوابد، استانبول، ترکیب خوبی از جشن های کریسمس و سال نو را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. اگر قصد دارید تعطیلات کریسمس خود را دور از دوستان و خانواده خود بگذرانید، مطمئن باشید که اوقات خوبی را در ترکیه سپری خواهید کرد.

این یک فرصت عالی برای احساس تغییر سرعت در شهر و نحوه آماده شدن مردم برای روز سال نو است. علاوه بر این، این شهر مجموعه ای بی نظیر از هدایای کریسمس را به شما ارائه می دهد.

یکی از بهترین چیزها در مورد جشن کریسمس در استانبول یا کل ترکیه این است که همه چیز مانند یک روز عادی است و همه مشاغل از جمله بانک ها، مغازه ها، رستوران ها و جاذبه های گردشگری باز هستند.

در مورد خرید کریسمس، فرصت های خرید زیادی خواهید داشت. بازارهای کریسمس زیادی وجود دارد.

همچنین می توانید در یکی از رستوران ها با یک وعده غذایی مقوی کریسمس پذیرایی شوید.

 هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در روز کریسمس غذاهای ویژه کریسمس میپزند. این وعده غذایی شامل تمام غذاهای کریسمس، از جمله بوقلمون و تزئینات آن است.

اگر می خواهید عنصر مذهبی کریسمس را در جشن های خود داشته باشید، می توانید به کلیسا بروید. اگرچه استانبول کریسمس را به عنوان یک جشنواره مذهبی جشن نمی گیرد، اما کلیساهایی وجود دارند که مراسم روز کریسمس و مراسم عشای ربانی شب کریسمس را برگزار می کنند.

در روزهای منتهی به شب سال نو، شهر مملو از گردشگران است. بنابراین، بهتر است از قبل رزرو هتل خود را انجام دهید . البته به طور قطع در این مدت قیمت هتل ها افزایش می یابد.

منبع :  

https://travelperi.com/does-turkey-celebrate-christmas/

افزودن دیدگاه

یک دو سه

اولین پلتفرم جامع نیازمندیهای فارسی زبانان مهاجر سراسر دنیا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

درباره ترکیه

ترکیه یک کشور در قارهٔ آسیا و بخشی از منطقهٔ خاورمیانه است که در نقطهٔ تلاقی بین آسیا و اروپا قرار دارد. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است، اما شهر استانبول نیز به عنوان مرکز اقتصادی و فرهنگی بزرگی در کشور محسوب می‌شود. با جمعیتی بیش از ۸۲ میلیون نفر، ترکیه یکی از بزرگترین کشورهای منطقه است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه یک دو سه میباشد